Dumpersemi
Naczepa typu SA-28
Naczepa występuje w wersjach dwu- i trzyosiowej. Można ją wykorzystywać m.in. do transportu: piasku, żwiru, gruzu, kamieni, skał czy kruszywa.
Skrzynia ładunkowa typu „half-pipe” została wykonana ze stali trudnościeralnej HB 450 lub HB 500, dzięki czemu jest bardzo trwała, a jednocześnie optymalnie dostosowana do masy własnej naczepy. To z kolei przekłada się bezpośrednio na większą ładowność.
Dopuszczalna masa całkowita naczepy wynosi:
- 38 ton (wersja dwuosiowa),
- 45 ton (wersja trzyosiowa).
Naczepa przeznaczona jest do współpracy z trzyosiowymi ciągnikami siodłowymi.
Naczepę trzyosiową (bardziej popularną) wyposażono w:
- 2-calowy sworzeń królewski (możliwe zmiana na sworzeń 3,5-calowy),
- zawieszenie pneumatyczne,
- osie SAF,
- pojedyncze koła w rozmiarze 385/65 R22,5 z felgami stalowymi lub aluminiowymi,
- układ hamulcowy Wabco z hamulcem tarczowym,
- błotniki z PCV,
- układ hydrauliczny z frontowym siłownikiem wywrotu NUMMI PRO, zoptymalizowany w celu skrócenia cyklu wywrotu skrzyni ładunkowej,
- wysuwany do tyłu wózek z osiami, który pozwala na optymalne dociążenie ciągnika siodłowego podczas pracy z ładunkiem (z kolei wsunięcie wózka gwarantuje optymalne manewrowanie podczas jazdy „na pusto”).
Naczepę dwuosiową wyposażono w:
- bliźniacze koła w rozmiarze 295/80 R22,5 z felgami stalowymi lub aluminiowymi,
- mechaniczny układ kierowania drugiej osi (Tridec), który gwarantuje optymalne manewrowanie.
Popularne wyposażenie opcjonalne:
- felgi aluminiowe,
- wibrator podskrzyniowy.
Specjalistycznym wariantem tego produktu jest przyczepa do transportu asfaltu, wyposażona w izolowaną termicznie skrzynię ładunkową typu „half-pipe”.
Innym specjalistycznym wariantem jest naczepa przeznaczona do najcięższych prac. Może być ona wykorzystywana np. podczas budowania dróg w trudnych warunkach (np. w górach) oraz przy drążeniu tuneli w skałach.
Dopuszczalna masa całkowita takiej trzyosiowej naczepy wynosi 64 tony.