Dumper
Centralnoosiowa przyczepa wywrotka typu TN-144
Przyczepa występuje w wersjach dwu- i trzyosiowej.
Można ją wykorzystywać m.in. do transportu: piasku, żwiru, gruzu, kamieni, skał czy kruszywa.
Skrzynia ładunkowa została wykonana ze stali trudnościeralnej HB 450 lub HB 500, dzięki czemu jest bardzo trwała, a jednocześnie optymalnie dostosowana do masy własnej przyczepy. To z kolei przekłada się bezpośrednio na większą ładowność.
Dopuszczalna masa całkowita przyczepy wynosi:
- 18–20 ton (wersja dwuosiowa),
- 27 ton (wersja trzyosiowa).
Przyczepa przeznaczona jest do współpracy z trzy- i czteroosiowymi samochodami wywrotkami i posiada homologację typu WE.
Przyczepę wyposażono w:
- sztywny dyszel zintegrowany z konstrukcją ramy podwozia,
- pneumatyczne zawieszenie,
- osie SAF lub BPW,
- pojedyncze koła w rozmiarze 385/65 R22,5 z felgami stalowymi lub aluminiowymi,
- układ hamulcowy Wabco z hamulcem tarczowym,
- błotniki aluminiowe, ze stali nierdzewnej lub z PCV,
- układ hydrauliczny z podskrzyniowym siłownikiem wywrotu NUMMI PRO, zoptymalizowany w celu skrócenia cyklu wywrotu skrzyni ładunkowej.
Popularne wyposażenie opcjonalne:
- burta tylna podnoszona hydraulicznie,
- felgi aluminiowe,
- błotniki ze stali nierdzewnej,
- dyszel o regulowanej długości z blokadą pneumatyczną,
- skrzynia ładunkowa wykonana z aluminium – do transportu materiałów o mniejszym ciężarze właściwym,
- wibrator podskrzyniowy.
Specjalistycznym wariantem tego produktu jest przyczepa do transportu asfaltu, wyposażona w izolowaną termicznie skrzynię ładunkową typu „half-pipe”.
Przyczepa wywrotka z obrotnicą typu PS-160
Przyczepa ta występuje w wielu różnorodnych wersjach: dwu-, trzy-, cztero- i pięcioosiowej.
Najczęściej wyposażona jest ona w skrzynię ładunkową tylnozsypową typu „box”, wykorzystywaną m.in. do przewozu: piasku, żwiru, gruzu, kamieni, skał czy kruszywa.
Dostępne są również warianty ze skrzynią ładunkową z bocznym wywrotem oraz ze skrzynią ładunkową typu „half-pipe”.
Skrzynia ładunkowa została wykonana ze stali trudnościeralnej HB 450 lub HB 500, dzięki czemu jest bardzo trwała, a jednocześnie optymalnie dostosowana do masy własnej przyczepy. To z kolei przekłada się bezpośrednio na większą ładowność.
Dopuszczalna masa całkowita przyczepy wynosi:
- 20 ton (wersja dwuosiowa),
- 30 ton (wersja trzyosiowa),
- 38 ton (wersja czteroosiowa),
- 42 tony (wersja pięcioosiowa).
Przyczepa przeznaczona jest do współpracy z trzy- i czteroosiowymi samochodami wywrotkami.
Przyczepę wyposażono w:
- dyszel o regulowanej długości,
- zawieszenie pneumatyczne,
- osie SAF lub BPW,
- pojedyncze lub bliźniacze koła w kilku rozmiarach z felgami stalowymi lub aluminiowymi,
- układ hamulcowy Wabco z hamulcem tarczowym,
- błotniki z PCV,
- układ hydrauliczny z frontowym siłownikiem wywrotu NUMMI PRO, zoptymalizowany w celu skrócenia cyklu wywrotu skrzyni ładunkowej.
Popularne wyposażenie opcjonalne:
- burta tylna podnoszona hydraulicznie,
- felgi aluminiowe,
- dyszel o regulowanej długości z blokadą pneumatyczną,
- wibrator podskrzyniowy.
Specjalistycznym wariantem tego produktu jest przyczepa do transportu asfaltu, wyposażona w izolowaną termicznie skrzynię ładunkową typu „half-pipe”.