Wywrotka ze skrzynią aluminiową jest idealna do przewozu ładunków lekkich, ale o zwiększonej objętości. Dzięki zastosowaniu aluminium, które jest lżejsze od stali, uzyskuje się większą ładowność przy zachowaniu niskiej masy własnej pojazdu.
Najważniejsze cechy zabudowy aluminiowej wywrotki
Konstrukcja skrzyni wykonana z aluminium
Aluminiowa skrzynia jest lekka i odporna na korozję,
co zwiększa ładowność oraz trwałość zabudowy.
To rozwiązanie idealne do przewozu materiałów sypkich o mniejszej gęstości oraz innych lekkich ładunków.
Opcje tylnej burty
Górna burta aluminiowa w wersji uchylnej, ułatwiająca załadunek i rozładunek. Dolna klapka automatyczna, o wysokości 400 mm, sterowana hydraulicznie, umożliwiająca precyzyjne dozowanie rozładunku, szczególnie w przypadku materiałów sypkich.
Frontowy siłownik hydrauliczny
Wytrzymały i efektywny siłownik hydrauliczny do podnoszenia skrzyni, zapewniający płynne i bezpieczne przechyły. Konstrukcja frontowa umożliwia optymalny rozkład sił, zwiększając stabilność wywrotki podczas pracy.
Możliwość dostosowania zbiornika oleju i parametrów pompy
Pojemność zbiornika oraz specyfikacje pompy są precyzyjnie dobierane zgodnie z indywidualnymi wymaganiami klienta.
Sprzęg VBG
Każda zabudowa wyposażona jest w sprzęg VBG, który umożliwia bezpieczne i niezawodne łączenie wywrotki z różnymi typami przyczep. Dzięki temu rozwiązaniu pojazdy ISTRAIL są bardziej wszechstronne i elastyczne.
Dostępne opcje doposażenia podwozia
- dodatkowa płyta stalowa (HB 450) o grubości 3 mm, przykręcona do podłogi i stanowiąca dodatkowe zabezpieczenie
- błotniki plastikowe typu Parlok lub wykonane z aluminium / ze stali nierdzewnej
- otwarte skrzynki na łańcuchy i zamykane skrzynki narzędziowe montowane do ramy podwozia
- pneumatyczne zamykanie i otwieranie sprzęgu (Luftservo)
- haki na łańcuchy
Co jeszcze warto wiedzieć o aluminium?
- Zastosowanie aluminium w nadwoziu Audi A8 pozwoliło na zmniejszenie masy pojazdu o 239 kg.
- Lżejsze pojazdy elektryczne, dzięki zastosowaniu aluminium, mogą pokonać większy dystans na jednym ładowaniu.
- Aluminium jest szeroko stosowane w budowie statków i innych jednostek pływających, takich jak promy, jachty czy jednostki wojskowe, ze względu na swoją lekkość, odporność na korozję i łatwość obróbki.
- Wykorzystanie aluminium w konstrukcji pociągów, takich jak francuski TGV, pozwala na zwiększenie ich prędkości i pojemności.
- Aluminium jest w pełni recyklingowalne, a w procesie recyklingu nie traci swoich właściwości.
- W procesie recyklingu aluminium zużywa się tylko 5% energii potrzebnej do jego pierwotnej produkcji, co przyczynia się do oszczędności energii i redukcji emisji CO2.
Zalety zabudów ze skrzynią aluminiową
- Lekka konstrukcja
- Zabudowa aluminiowa jest lekka, co wpływa na zmniejszenie całkowitej masy pojazdu.
- Wysoka odporność na korozję
- Skrzynia aluminiowa jest odporna na działanie czynników atmosferycznych, co zapewnia długie użytkowanie i minimalizuje koszty konserwacji.
- Estetyczny wygląd
- Zabudowy aluminiowe cechują się estetycznym i nowoczesnym wyglądem, co wspiera budowanie pozytywnego wizerunku firmy transportowej.
- Ekologiczność
- Aluminium jest materiałem w pełni nadającym się do recyklingu, co wpisuje się w strategie zrównoważonego rozwoju.
- Szeroki zakres zastosowań
- Zabudowy aluminiowe są odpowiednie do transportu ładunków lekkich o dużej objętości.