Wywrotka ze skrzynią aluminiową jest idealna do przewozu ładunków lekkich, ale zwiększonej objętości. Dzięki zastosowaniu aluminium, które jest lżejsze od stali, uzyskuje się większą ładowność przy zachowaniu niskiej masy własnej pojazdu.

Najważniejsze cechy zabudowy aluminiowej wywrotki

Konstrukcja skrzyni wykonana aluminium

Aluminiowa skrzynia jest lekka odporna na korozję,
co zwiększa ładowność oraz trwałość zabudowy.
To rozwiązanie idealne do przewozu materiałów sypkich mniejszej gęstości oraz innych lekkich ładunków.

Opcje tylnej burty

Górna burta aluminiowa wersji uchylnej, ułatwiająca załadunek rozładunek. Dolna klapka automatyczna, wysokości 400 mm, sterowana hydraulicznie, umożliwiająca precyzyjne dozowanie rozładunku, szczególnie przypadku materiałów sypkich.

Frontowy siłownik hydrauliczny

Wytrzymały efektywny siłownik hydrauliczny do podnoszenia skrzyni, zapewniający płynne bezpieczne przechyły. Konstrukcja frontowa umożliwia optymalny rozkład sił, zwiększając stabilność wywrotki podczas pracy.

Możliwość dostosowania zbiornika oleju parametrów pompy

Pojemność zbiornika oraz specyfikacje pompy są precyzyjnie dobierane zgodnie indywidualnymi wymaganiami klienta.

Sprzęg VBG

Każda zabudowa wyposażona jest sprzęg VBG, który umożliwia bezpieczne niezawodne łączenie wywrotki różnymi typami przyczep. Dzięki temu rozwiązaniu pojazdy ISTRAIL są bardziej wszechstronne elastyczne.

Dostępne opcje doposażenia podwozia

  • dodatkowa płyta stalowa (HB 450) o grubości 3 mm, przykręcona do podłogi i stanowiąca dodatkowe zabezpieczenie
  • błotniki plastikowe typu Parlok lub wykonane z aluminium / ze stali nierdzewnej
  • otwarte skrzynki na łańcuchy i zamykane skrzynki narzędziowe montowane do ramy podwozia
  • pneumatyczne zamykanie i otwieranie sprzęgu (Luftservo)
  • haki na łańcuchy

Co jeszcze warto wiedzieć aluminium?

  • Zastosowanie aluminium w nadwoziu Audi A8 pozwoliło na zmniejszenie masy pojazdu o 239 kg.
  • Lżejsze pojazdy elektryczne, dzięki zastosowaniu aluminium, mogą pokonać większy dystans na jednym ładowaniu.
  • Aluminium jest szeroko stosowane w budowie statków i innych jednostek pływających, takich jak promy, jachty czy jednostki wojskowe, ze względu na swoją lekkość, odporność na korozję i łatwość obróbki.
  • Wykorzystanie aluminium w konstrukcji pociągów, takich jak francuski TGV, pozwala na zwiększenie ich prędkości i pojemności.
  • Aluminium jest w pełni recyklingowalne, a w procesie recyklingu nie traci swoich właściwości.
  • W procesie recyklingu aluminium zużywa się tylko 5% energii potrzebnej do jego pierwotnej produkcji, co przyczynia się do oszczędności energii i redukcji emisji CO2.

 

Zalety zabudów ze skrzynią aluminiową

  • Lekka konstrukcja
    • Zabudowa aluminiowa jest lekka, co wpływa na zmniejszenie całkowitej masy pojazdu.
  • Wysoka odporność na korozję
    • Skrzynia aluminiowa jest odporna na działanie czynników atmosferycznych, co zapewnia długie użytkowanie i minimalizuje koszty konserwacji.
  • Estetyczny wygląd
    • Zabudowy aluminiowe cechują się estetycznym i nowoczesnym wyglądem, co wspiera budowanie pozytywnego wizerunku firmy transportowej.
  • Ekologiczność
    • Aluminium jest materiałem w pełni nadającym się do recyklingu, co wpisuje się w strategie zrównoważonego rozwoju.
  • Szeroki zakres zastosowań
    • Zabudowy aluminiowe są odpowiednie do transportu ładunków lekkich o dużej objętości.