Zabudowy naczepy to nasza specjalność. Od kilkudziesięciu lat zgłębiamy technikę ich produkcji, poszukując innowacyjnych rozwiązań, które zwiększą obciążalność, poprawią funkcjonalność wydłużą okres eksploatacji.

Potrafimy osiągać te cele różnych segmentach produktowych: od wywrotek do zabudowy na samochodach ciężarowych, przez przyczepy naczepy wywrotki (tym popularne Polsce „wanny” wielu wariantach), przyczepy naczepy niskopodwoziowe, zabudowy skrzyniowe zabudowy do przewozu kontenerów, aż po tzw. hakowce oraz zabudowy wymienne.

Dzięki wszechstronnej ofercie jesteśmy doskonałym partnerem dla firm transportowych specjalizujących się usługach dla określonych sektorów gospodarki, np. dla budownictwa drogowego. Podwykonawcom kontraktów na budowę dróg możemy dostarczyć kompletny zestaw pojazdów zabudów pokrywających większość ich potrzeb: specjalne naczepy przyczepy do przewozu asfaltów, naczepy niskopodwoziowe do transportu ciężkiego sprzętu, jak również zabudowy wywrotek dla podwozi terenowych samochodów ciężarowych do przewozu ziemi, gruzu, destruktu asfaltowego itp.

Rozwiązania dla firm transportowych

Budownictwo drogowe to tylko jedna wielu branż, jakich sprawdzają się produkty ISTRAIL. Zabudowy wymienne to sposób na redukcję kosztów. Dla przykładu: jedno podwozie może być wykorzystywane sezonie wegetacyjnym do transportu zrębków gałęzi pochodzących pielęgnacji drzew, a w zimie do rozrzucania piasku soli.

Podobne funkcje, poszerzone dodatkowo możliwość szybkiego załadunku bez udziału dźwigu, stwarzają zabudowy typu hakowiec. Kolejna wielu możliwości to kontenery wzmocnionej konstrukcji, dostosowane do transportu złomu, gruzu, odpadów surowców wtórnych.

Wszystko to oferujemy prawdziwie skandynawskim stylu: nasze produkty są proste, ale wyrafinowane, funkcjonalne wytrzymałe, wysokiej jakości, jednocześnie przystępne cenowo. Produkujemy dla kierowców przewoźników, bo ich potrzeby punkt widzenia rozumiemy najlepiej. To nasze biznesowe DNA.

Przepis na udaną współpracę

Jeden kontrakt, jeden dostawca, atrakcyjne ceny oraz proste finansowanie. Dodajmy do tego kompatybilność wielu podzespołów, wyspecjalizowany serwis, przyjaznych kompetentnych doradców znających zawiłości eksploatacji wszystkich naszych produktów, otrzymamy przepis na udaną współpracę.

Ojczyzną ISTRAIL jest Skandynawia. Od początku istnienia firmy produkujemy przyczepy zabudowy dostosowane do specyficznych warunków panujących na drogach Norwegii, Szwecji Finlandii.

Wielu kierowców Europy, gdy po raz pierwszy odwiedzają Norwegię, zaskakuje wygląd konstrukcja samochodów ciężarowych naczep, jakie spotykają na tamtejszych drogach. Ma to związek tym, że jedną ze skandynawskich specjalności są znacznie większe niż na południu Europy dopuszczalne masy całkowite zestawów.

Norwegia

Dla przykładu: na wybranych drogach Norwegii dopuszczono ruch zestawów całkowitej masie 60 ton, pod warunkiem zachowania długości takiego zestawu wynoszącej 24 m. Można tam zatem spotkać przyczepy dyszlami długości zdecydowanie przekraczającej te, do których jesteśmy przyzwyczajeni np. Polsce. Stosunkowo krótka przyczepa ciągnięta przez samochód ciężarowy może mieć dyszel długości przekraczającej 4 m. Na pozostałych drogach Norwegii dopuszczalna masa całkowita samochodu ciężarowego przyczepą albo ciągnika siodłowego naczepą wynosi 50 ton, czyli 10 ton więcej niż Polsce.

Szwecja i Finlandia

Szwecji posunięto się jeszcze dalej. Po większości tamtejszych dróg mogą się poruszać pojazdy łącznej masie do 64 ton, po wybranych – do 74 ton. kolei Finlandii kombinacje pojazdów masie całkowitej 76 ton długości 34,5 m mogą jeździć zasadzie wszędzie.

Polska

Polskie standardy, porównaniu przytoczonymi przykładami, nie robią wrażenia. Przypomnijmy: długość samochodu ciężarowego nie może przekraczać 12 m, a w przypadku ciągnika siodłowego naczepą – 16,5 m. Najwięcej, bo aż 22 m, może mieć zespół trzech pojazdów (samochód dwie przyczepy). Dalej jest to jednak wynik daleki od norm skandynawskich.

ISTRAIL – synonim jakości

tych różnic wynikają pewne ważne wnioski. Po pierwsze, produkując zabudowy przyczepy dla klientów ze Skandynawii, nie oszczędzamy na wytrzymałości materiałów, bo tylko tak możemy zagwarantować najwyższą jakość tak dużych składów. Tę samą zasadę stosujemy pojazdach zabudowach przeznaczonych na rynek polski. Układ hamulcowy, zawieszenia czy napędy nadwozi wywrotek, które radzą sobie Skandynawii, bez trudu sprawdzą się także innych krajach.

Po drugie, niektóre konstrukcje spotykane na rynku wtórnym Skandynawii nie nadają się do użytku polskich warunkach, ponieważ ich gabaryty nie mieszczą się obowiązujących Polsce limitach. tego powodu produkujemy odmiany pojazdów zabudów dostosowane do potrzeb lokalnych przewoźników. Nasi klienci czerpią tego faktu unikalne korzyści: konstrukcje zaprojektowane do pracy bardzo dużymi obciążeniami po „odchudzeniu” są wyjątkowo wytrzymałe, co przekłada się na: dłuższą eksploatację, rzadsze awarie większą odporność na przeciążenia.