Przyczepy do transportu drewna

Przyczepa z obrotnicą do przewozu drewna typu PL-03

Przyczepę tę cechuje wąska specjalizacja – transport drewna, wykonywany czasem w trudnych warunkach – na nierównym, wymagającym leśnym podłożu.

Istotną cechą konstrukcji tej przyczepy jest konieczność uzyskania jak najniższej masy własnej przy zachowaniu dużej wytrzymałości. Nie ma tutaj miejsca na kompromisy, gdyż każda z tych cech jest tak samo ważna.

Przyczepa ta występuje w wersjach: trzy-, cztero- i pięcioosiowej, a jej dopuszczalna masa całkowita wynosi:

  • 30 ton (wersja trzyosiowa),
  • 38 ton (wersja czteroosiowa),
  • 42 tony (wersja pięcioosiowa).

Przyczepa przeznaczona jest do współpracy z trzy- i czteroosiowymi samochodami z zabudową do przewozu drewna.



Przyczepę wyposażono w:

  • dyszel o regulowanej długości,
  • zawieszenie pneumatyczne,
  • osie BPW lub ROR,
  • bliźniacze koła w rozmiarze 265/70 R19,5 z felgami stalowymi lub aluminiowymi,
  • układ hamulcowy Wabco z hamulcem tarczowym,
  • błotniki z PCV,
  • kłonice ExTe lub Laxo.



Popularne wyposażenie opcjonalne:

  • felgi aluminiowe,
  • siłownik hydrauliczny do przesuwania kłonic,
  • pneumatyczne napinacze pasów/łańcuchów do zabezpieczania ładunku,
  • dyszel o regulowanej długości z blokadą pneumatyczną,
  • aluminiowe zbiorniki powietrza.