Naczepa typu wywrotka

Naczepa typu SA-28

Naczepa występuje w wersjach dwu- i trzyosiowej. Można ją wykorzystywać m.in. do transportu: piasku, żwiru, gruzu, kamieni, skał czy kruszywa.

Skrzynia ładunkowa typu „half-pipe” została wykonana ze stali trudnościeralnej HB 450 lub HB 500, dzięki czemu jest bardzo trwała, a jednocześnie optymalnie dostosowana do masy własnej naczepy. To z kolei przekłada się bezpośrednio na większą ładowność.

Dopuszczalna masa całkowita naczepy wynosi:

  • 38 ton (wersja dwuosiowa),
  • 45 ton (wersja trzyosiowa).


Naczepa przeznaczona jest do współpracy z trzyosiowymi ciągnikami siodłowymi.



Naczepę trzyosiową (bardziej popularną) wyposażono w:

  • 2-calowy sworzeń królewski (możliwe zmiana na sworzeń 3,5-calowy),
  • zawieszenie pneumatyczne,
  • osie SAF,
  • pojedyncze koła w rozmiarze 385/65 R22,5 z felgami stalowymi lub aluminiowymi,
  • układ hamulcowy Wabco z hamulcem tarczowym,
  • błotniki z PCV,
  • układ hydrauliczny z frontowym siłownikiem wywrotu NUMMI PRO, zoptymalizowany w celu skrócenia cyklu wywrotu skrzyni ładunkowej,
  • wysuwany do tyłu wózek z osiami, który pozwala na optymalne dociążenie ciągnika siodłowego podczas pracy z ładunkiem (z kolei wsunięcie wózka gwarantuje optymalne manewrowanie podczas jazdy „na pusto”).



Naczepę dwuosiową wyposażono w:

  • bliźniacze koła w rozmiarze 295/80 R22,5 z felgami stalowymi lub aluminiowymi,
  • mechaniczny układ kierowania drugiej osi (Tridec), który gwarantuje optymalne manewrowanie.



Popularne wyposażenie opcjonalne:

  • felgi aluminiowe,
  • wibrator podskrzyniowy.



Specjalistycznym wariantem tego produktu jest przyczepa do transportu asfaltu, 
wyposażona w izolowaną termicznie skrzynię ładunkową typu „half-pipe”.



Innym specjalistycznym wariantem jest naczepa przeznaczona do najcięższych prac. Może być ona wykorzystywana np. podczas budowania dróg w trudnych warunkach (np. w górach) oraz przy drążeniu tuneli w skałach. Dopuszczalna masa całkowita takiej trzyosiowej naczepy wynosi 64 tony.